Classic Blue to jak ogłosił Pantone Color Institute kolor roku 2020. Niebo krótko po zapadnięciu zmroku – to tylko jedno z założeń określających tę barwę symbolizującą jednocześnie wodę w oceanie tuż przed deszczem, spokój, pewność siebie oraz stabilizację . Jak natomiast sytuacja przedstawia się w kwestii żywności? Czy kolor w niej ma również aż takie znaczenie i dlaczego w codziennym menu warto stawiać na produkty o barwie niebieskiej i fioletowej?
O tym, że kolor ma znaczenie wiedzą wszyscy, a przynajmniej większość ludzi. To on sprawia, że mamy więcej energii, czujemy się dobrze i komfortowo, a także, jeżeli jest źle dobrany potrafi skuteczni zepsuć nastrój i wprowadzić uczucie zmęczenia. Cisza i spokój – to według ekspertów Instytutu Pantone ma symbolizować koloru roku 2020, czyli Classic Blue. Ponadto wspomniana barwa to także pewność siebie i pragnienie stabilizacji a także trwałych życiowych fundamentów. Wszystko to w obecnych, niepewnych czasach, które zdominowane są przez technologię.
Obecnie wyróżniamy pięć głównych grup kolorystycznych owoców i warzyw: białe, żółte i pomarańczowe, czerwone, zielone oraz niebieskie i fioletowe. Przyjęto jednak, że im ciemniejsza barwa produktu, tym jest on zdrowszy dlatego też np. czarna porzeczka, borówki, bakłażan czy też kapusta czerwona są tak zdrowe.
Warzywa i owoce w kolorze niebieskim i fioletowym cechuje przede wszystkim zawartość antocyjanów, czyli flawonoidów będących bardzo silnymi przeciwutleniaczami. Niszczą one wolne rodniki, pomagając jednocześnie opóźnić proces starzenia. Co więcej, pomagają utrzymać odpowiednie ciśnienie krwi a także leczyć infekcje układu moczowego. Ponadto bardzo dobrze działają na wzrok a także hamują rozrost komórek nowotworowych.
Czarna porzeczka bogactwem witamin
Czarna porzeczka to rodzimy polski produkt, zdecydowanie zbyt mało doceniany. - Owoce posiadają ogromne ilości witaminy C – w 100 g czarnej porzeczki znajduje się aż czterokrotna dzienna norma dla dorosłych! Co ważne, witamina C w czarnej porzeczce występuje razem z pokaźną porcją witaminą P, która wspiera przyswajanie tej pierwszej. W owocach znajdziemy też dużo witamin z grupy B, prowitaminę A, biotynę i kwas foliowy, a także potas, żelazo, wapń, magnez, mangan, bor i jod. Czarna porzeczka oczyszcza organizm z toksyn, wspomaga leczenie wątroby i nerek. Ma też działanie przeciwzapalne i bakteriobójcze, dlatego warto ją jeść w okresach osłabionej odporności – mówi Anna Bukowiec z firmy MICROFOOD właściciela marki Puffins. Podczas XXXIV certyfikacji żywności, pośród wyróżnionych specjałów wspomnianej firmy Loża Ekspertów nagrodziła Puffins czarna porzeczka BIO certyfikatem jakości produktu „Doceń polskie” oraz tytułem TOP PRODUKT. - Co prawda sezon na świeżą czarną porzeczkę minął w lipcu, ale nadal możemy ją przegryzać w postaci chrupiącej puffinsowej przekąski – gwarantujemy, że zachowała cały smak, aromat oraz swoje bogate właściwości, tak przydatne w okresie jesienno-zimowym - dodaje A. Bukowiec.
Czarna porzeczka na każdą okazję
Czarna porzeczka ma charakterystyczny, słodko-cierpki smak, który świetnie współgra ze słodkimi wypiekami. Sprawdzi się też w koktajlach, galaretkach, można zrobić z niej kisiel oraz domowe lody i sorbety. Puffinsową przekąskę można do woli chrupać, dodać do ciast, muesli, zrobić domową granolę albo posypać nią koktajl lub sałatkę. W okresie świątecznym można z powodzeniem udekorować nią pierniczki lub ciasteczka. Ciekawie smakuje też z serami.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Magdalena Matusik
magdalena.matusik@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 690 449 064
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Link do strony artykułu: https://wm2.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/kolor-roku-2020-czyli-classic-blue-w-zywnosci